Asosyallik Nedir ? Ne Değildir


Uzun zamandır düşünüyordum , yazıya dökmek istedim belki bana bu düşüncemde katılan olur

Şimdi önemli olan asosyal kimdir , sosyal kimdir ?


Haber çağı mı bilgi çağı mı orasını bilmiyorum , işte biz göya bu çağda yaşıyormuşuz .Sanki bizden sonrakiler karanlık çağlara geri dönecek 

İnsanlar önemli önemsiz bütün meselelerini telefon , internet aracılığıyla birbirine aktarıyor , eskiden olsa insanlar bir yere giderlermiş konuşabilecekleri

Bugün öyle mi istediğin kişinin adını yazıyorsun facebooka oradan arkadaşını bulup konuşuyorsun , eskiden olsa bir yerlere gidilir orada göya sosyalleşilir


Sosyalleşmek çoğu kişiye göre dışarı çıkmak gibi algılanır . Ben buna inanmıyorum !

İstanbul 'da yaşıyorum kendime göre İstanbul'un her yerini gezdim tozdum ( bu aslında imkansız ) , yani her yerini derken gerekli gördüğüm yerleri . Şimdi bir arkadaşım hadi dışarı çıkalım dese bildiğim bir yere gidiyorum ya da bildiğim yere yakın olan bir başka yere.


Şu telefon , pc vs haberleşme araçlarının olmadığı zamanlarda malesef ki daha çocuktum , iletişim bu adam ateş yakar dumandan yine haberleşir .Buna karşı değilim , haber herşeydir buraya kadar tamam.

Hani eskiden hatırlarım çocukken telefonum yoktu tabili çocuklar kapımı çalar " hadi dışarı " derdi . " Ben bugün dışarı çıkmayacağm " demek ayıptı tabi veya 2 gün dışarı çıkmasam ertesi gün " bizi mi beğenmiyorsun ? " diye ezilirdim 

Eminim ki benim size anlattığım çocukluk anımı yaşayanlar , ben çocukken benden yaş be yaş büyük olanlarım da buna benzer bir hayat yaşıyorlardı

Her yerde asosyallikten şikayet edenler kaynıyor , bunları size yazarken unutmayın ki ilk önce kendime yazıyorum , evet kendi kendime de ders veriyorum

Ben facebook pek kullanmam , aslında şuan şu satırı neden yazıyorum onu da bilmiyorum ama şu facebookta başkaları beğensin diye yazmıyorum yazdıklarımı , facebook aslında benim günlüğüm donanımhaberden sonra . Burada yazdıklarımı önce kendime sonra başkalarına yazıyorum günlük misali


Günümüzde bakın 30 katlı bina var , zengini de fakiri de 4 duvar arasında . Yahu kim soktu bu insanları 4 duvar arasına diye araştırıyorum . Taaa tuğlanın bulunma amacına geliyorum ama tuğla savunma amaçlı bulnmuş insanları 4 duvar arasına sıkıştırmak için değil ki ve nufus artıyor .
Nufus arttıkça 4 duvar arası daralıyor insan da kendini asosyal zannediyor haliyle

Şu bilgisayar oyunları da insanın psikolojisini bozmuyor değil , ben de oyunuyorum ama kendimden de şikayetçiyim bu konuda . Gerçek dünyadan kendimi soyutlayıp o dünyadaki karakteri kendim sanıyorum veya oyunu oynayabilmek için sanmalıyım

Hani insan sosyalleşmek için ne yapabilir diye düşünüyorum , geçen hafta gittiği yere bir daha gidebilir diyorum ama bu da sosyalleşmek değil ki


Çık işin içinden çıkabiliyorsan
Begen :

Yorum Gönder

 
Hukuki :
metin2 hilesi Diyet Listesi Nasıl Kilo Alınır Sohbet Chat zombi oyunları uydu alıcıları